Offskate/Styrketræning

Indhold

Træningen henvender sig til medlemmer i alle aldre, som gerne vil arbejde med det fysiske aspekt af rulleskøjtetræningen. Vi starter med en grundig opvarmning, hvor vi løber (så husk løbesko) i en halv time, inden vi kaster os over styrketræningen. Løbetræningen tjener to formål, dels at forbedre kondition, og dels at reducere risikoen for skader i forbindelse med styrketræningen. Netop derfor er løbetræningen obligatorisk! Husk et GPS-ur eller en telefon med endomondo eller en lignende gps-tracker (du skal kunne følge dine fremskridt).

Styrketræningen har form af tabata/cirkel-træning. Det vil sige at vi arbejder i begrænsede tidsrum ad gangen, holder en kort pause, skifter position og starter igen. Der trænes fullbody, men med fokus på core, baller og ben.

Kom i god tid, vi starter kl 16.30 med at løbe. (Fra 16.00-16.25 kan du få låst dine ting i et skab i kælderen, hvis ham/hende med bilen ikke er dukket op.)

Hvad kræver det?

Ingen specielle krav. Men træningen tager udgangspunkt i at du er skadesfri.

Udstyr

Løbesko

Træner

Jonas Bo Madsen

Tid og sted

Mandag kl. 16.30-18.00

Vi mødes foran Valbyhallen og løber derfra

Kontaktperson

Jonas Bo Madsen: jonas@vrk.dk

Indmeldelse i VRK

Vejret i København

Arkiv

Post adresse

Vesterbro Rulleskøjte Klub
c/o Steen Schjølin Larsen
Vonsildvej 7
2770 Kastrup

Email til bestyrelsen:
bestyrelsen@vrk.dk

Nyhedskategorier

VRK er medlem af