Copenhagen Inline Challenge 2011?

Skrevet af Sune Jensen

Copenhagen Inline Challenge 2011

OPDATERING 9. november: Mødet i morgen den 10. november kl. 18.30 – 20.30 afholder vi i DGI Storkøbenhavns “lille” mødelokale i DGI-byen [se adresse info]. Når man komme ind af hovedindgangen på hjørnet ud til Hovedbanegåden, skal men gå lige frem langs receptionen, og så til venstre i det første “hul” og op ad trappen til 1. sal. Har du ikke tilmeldt endnu kan du godt være med alligevel, men skriv eller ring hvis du har mulighed for det – sune@vrk.dk eller 20 93 32 17.

VRK har i 2007 og 2009 været med til at lave de hidtil 2 eneste rigtige rulleskøjteløb i København, og det skal der følges op på i 2011!

I 2007 blev det arrangeret som en del af EM i Triathlon, og i 2009 var vi en selvstændig del af World Outgames, hvor vi delte rute med et cykelløb.

2011 udgaven
I 2011 er det tanken at vi er et helt selvstændigt arrangement, og der er derfor nogle flere ting vi selv skal tage os af, men til gengæld har vi meget mere frie rammer, og det må vi jo så udnytte!

Oplægget til 2011 arrangementet, er igen at have en maraton distance, samt en halvmaraton, men også nogle kortere løb der er velegnet til børn og begyndere, så det bliver et arrangement som alle med rulleskøjter kan være med til! Foreløbig arbejdsdato for selve løbet er lørdag den 27. august 2011 – men den er ikke 100% fast endnu.

Indledende planlægningsmøde 10. november
For at arrangementet kan blive en realitet midt i København, er der en del opgaver der skal løses, og der er kun os selv til at gøre det. Det er dog langt fra nogen uoverkommelig opgave, hvis bare vi er tilstrækkeligt mange der har lyst til at få det til at ske.

Vi afholder derfor et indledende planlægningsmøde onsdag den 10. november kl 18.30 – ca. 20.30 i DGI Storkøbenhavns lille mødelokale i DGI-byen.

Der er mange opgaver der skal løses. Nogle få er allerede løst, andre skal løses i løbet af vinteren og foråret, andre igen i løbet af sommeren og ugerne op til løbet, mens der på selve løbsdagen naturligvis er rigtigt mange praktiske opgaver der skal løses for at det hele klapper.

Resultatet af alle anstrengelserne er en masse glade rulleskøjteløbere, som har fået en oplevelse af de meget sjældne i Danmark. Tro mig, det er det hele værd!

Opgaverne
De foreløbige overskrifter for opgaverne er følgende:

  • Fundraising: Vi har naturligvis en del udgifter ved at arrangere et stort rulleskøjteløb, så vi skal have fundet nogle der synes det er en god ide. Vi skal søge midler hos sponsorer, fonde, kommune, m.m. Herunder hører også aktivering og pleje af sponsorater.
  • PR og press: Folk skal vide der er et løb, og jo flere der deltager, jo sjovere er det. Af opgaver kan nævnes website, flyers, plakat, video, foto, design, tryk, distribution, pressemeddelelser og artikler, TV og radio.
  • Ruteplanlægning: Ruten skal være god og sikker for deltagerne, og det kræver tilladelser, afspærringsplan, afspærringsmateriel, politi/hjemmeværn, kontakt og information til lokale, rekruttering og organisering af rutevagter til løbsdagen.
  • Venue/målområde: Der skal opstilles et praktisk og hyggeligt område til deltagere og tilskuere. Planlægning af område, leje og opsætning af telte, garderobe til tasker, boder med mad og drikke, speakere, underholdning og musik, parkering, målport m.m.
  • Sekretariat: Planlægning og bemanding, udlevering af startnumre, evt. eftertilmeldinger, svare på spørgsmål, opsætning af IT udstyr, logistik, mødested for frivillige m.m.
  • Præmier: Opbygning og branding af podium, indkøbe og uddele medaljer og blomster m.m.

Dette er de fleste, men ikke alle opgaver, og der kommer sikkert flere til undervejs. For at løbet kan blive en succes, er derfor vigtigt at vi er mange organisere arrangementet.

Man kan naturligvis selv få lov at vælge, hvilke opgaver man vil være med til at løse. Nogle opgaver har man måske noget professionel erfaring med, andre har man måske aldrig prøvet før, men som man gerne vil kaste sig ud i for at prøve det.

Kan man selv deltage i løbet hvis man er hjælper? – Ja, rigtigt mange af opgaverne skal laves lang tid før løbet, og man kan derfor uden problemer både være med i organiseringen, og så være deltager på dagen!

Tilmelding som frivillig
Hvis du har bare lidt lyst til at være med til gøre 2011 udgaven til en realitet, så meld dig til undertegnet (sune@vrk.dk), og fortæl hvad du kunne tænke dig at hjælpe med (måske også noget der ikke står på ovenstående liste).

Tilmelding til det indledende planlægningsmøde onsdag den 10. november skal også ske til undertegnet (sune@vrk.dk) – der vil blive budt på en sandwich og lidt at drikke. Tilmelding gerne hurtigst muligt dog senest tirsdag den 9. november.

Jeg gælder mig til at høre fra en masse interesserede, så vi kan fordele arbejdsbyrden på mange hænder!

Mvh. Sune Jensen

Læs mere om Copenhagen Inline Challenge

Kontaktinfo: sune@vrk.dk eller telefon 20 93 32 17

En kommentar til “Copenhagen Inline Challenge 2011?”

  1. Sune Jensen

    Seneste opdatering på Copenhagen Inline Challenge er at løbet bliver afholde søndag den 19. juni 2011.

    Tilmeldingen er åbnet – mere om dette senere:
    http://www.copenhageninlinechallenge.dk

    #822

Læg en besked

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

-->

Indmeldelse i VRK

Vejret i København

Arkiv

Post adresse

Vesterbro Rulleskøjte Klub
c/o Steen Schjølin Larsen
Vonsildvej 7
2770 Kastrup

Email til bestyrelsen:
bestyrelsen@vrk.dk

Nyhedskategorier

VRK er medlem af